torsdag 27. desember 2012

Romjulsdrøm

Fremdeles forkjølet, men inderlig lei av å være "sperret" innendørs.
En følelse forsterket av strålende sol utenfor vinduet,
samt en meter nysnø og passelig mengde kuldegrader.
Vi bare måtte ut på ski!

I likhet med relativt mange andre, falt valget på Haugrunden.
Vi parkerte ved Vardal Kirke, og spente på oss skia.
For første gang på denne siden av sommeren.
Løypene var nypreparerte, føret perfekt.

Min mann og Min sønn forserte bakkene opp mot Blivgodt
i bra tempo. Jeg fulgte prustende, hostende og harkende etter.
Heldigvis møtte jeg en meget sprek, eldre tante på veien oppover.
Og kunne unne meg en lang prat.
I mellomtiden hadde gutta forsvunnet.
Men jeg hadde sjokoladen...
Så på Blivgodt sto to sjokoladesultne karer og ventet.

Resten av skituren gikk i lett terreng.
Landskapet var vintervakkert.
Trærne bukket ærbødig for vinteren.
Solen varmet kinnene og gikk snøen til å glitre.
En drøm av en skitur.
En romjulsdrøm.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar