onsdag 2. januar 2013

Årets første skitur

Årets aller første dag tilbragte jeg i dialyse.
Men i dag var det å sjangle seg ut av senga,
spise en forsinket nyttårsfrokost og deretter finne frem skia.
Og sette kursen mot Haugrunden!

Min mann og Min sønn fant i fellesskap ut at de ville gå guttetur.
Det skulle foregå på den måten at de skulle gå med klokka og jeg mot.
Og så skulle vi møtes på midten.
Eller noe deromkring.

For mitt skakkjørte hodet viste dette seg å være en genial løsning.
Jeg koste meg med snø, stillhet og strålende skiføre.
Igjen møtte jeg min spreke, tante.
Men ellers var alt stillhet og ro, stillhet og ro.

Min skiteknikk er heller haltende.
Men i dag gled skiene nærmest av seg selv.
Det var en nytelse å være ute.
Gutta kom "i mål" litt før meg.
Det var vi alle fornøyde med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar