søndag 13. januar 2013

Oppkast og kuldegrader














Min mann har vært syk.
Ordentlig syk.
Omgangssyke.
Med feber og all ting.

For å unngå smitte av husets øvrige medlemmer
-  det vil si Min sønn og meg -
har vi omtrent svømt i antibact.
Dessuten har Min mann vært nektet avgang til kjøkkenet.
Og vært henvist til egen do. Og seng.
Og det ser ut til at vi har berget igjennom.

For Min mann har ukens turer bestått av
springmarsj mellom seng og bad.
For min del har det blitt lufteturer med Kahlua.

Nå er Min mann - heldigvis - på bedringens vei.
Men nå har kuldegradene tatt oss.
Kahlua nekter å gå ut!
Men i dag tredde jeg på meg blådressen.
Jeg bare måtte ut.

Og det ble en fin tur i klarværet.
Man kunne nesten kjenne sola varme.
Selv om rim i øyevipper og hår fortalte en annen historie.

Uansett - det var bare å nyte nuet.
For om 3 dager står RH for tur.
Om det ikke kommer nye hindringer i veien.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar