mandag 19. mars 2012

Jenta i vinden
















Endelig.
Endelig kunne jeg trekke på meg blådressen,
og komme meg ut. På tur.
Blådressen er en vattert heldress for vinterbruk.
Men den er ikke så dum til vårbruk heller.
I allefall ikke når blodprosenten er lav og vinden blåser i fra nord.

Turen satt forresten langt inne.
Man snakker vanligvis om dørstokkmila,
men i dette tilfelle var det heller snakk om trappemila.
For jeg og katten satt leeenge på utetrappa.
Det var jo så koselig.
Og kroppen var jo egentlig ganske sliten.
Og så var denne kalde vinden, da.

Men jeg slet meg løs til slutt, og tuslet avgårde.
Fort gikk det ikke.
Og jeg var utrolig glad for at jeg valgte blådressen.
Men likevel - det var deilig.
Og jeg oppdaget min første Hestehov av året:
Det var vår. Jeg var på tur. Store saker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar