fredag 27. april 2012

Prominade.

Mine ambisiøse planer om å fullføre Oslo Maraton (10 km)
i gå/joggetempo henger i en tynn tråd.
Nå er en ny luftveisinfeksjon under oppseiling.
Av den litt guffne typen, med mye gørr.
Blir lite løping av det.

Men en tur måtte vi få til, Kahlua og jeg.
Dvs - Kahlua vil helst holde seg nær huset.
Hun må lokkes og lures de første 500 meterene.
Men så går det greit.
Litt sånn ute av øye, ute av sinn...

I dag tenkte jeg at vi skulle prominere.
Kahlua elsker Mjøsstranda.
Der kan hun springe løs og la ørene flagre.
Så kan jeg innkassere all beundringen.
For denne henrivende og ekstremt lydige hunden.
Hunden som kommer på komando,
som venter på komando og er snill som dagen er lang.
Gull å overta en slik fantastisk hund!

På turen møtte vi årets første teltturist, som tok morgenvasken sin i Hunnselva.
Kahlua møtte dvergdachsen Mia. Mia var livlig og glad.
Kahlua var først forsiktig og prøvende, deretter var de gode venninner.
Og jeg fikk min første ute-på-tur dachs-prat.

Jeg fikk bekreftet at Kahlua ikke jager ender,
men linerler var mer spennede...
(har hun blitt påvirket av å bo i hus med to katter?)
Det samme var fersk fuglemøkk...
(hun ruller seg ikke i det, heldigvis - der går grensen for vår fine frøken.)

I dag ble det altså prominade.
Men Mjøsstranda er egentlig ypperlig egnet for gå/jogg...
Bare forkjølelsen forsvinner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar