lørdag 29. oktober 2011

På tur med Nansen















Nansen er ikke den virkelige Nansen. Naturlig nok.

Nansen er heller ikke et litt originalt navn på en hund.
Nansen er brunt, eksklusivt brennevin tappet på flaske.
Eller rettere sagt: Cognac.
Og i dag skulle den få være med på tur.
Sammen med Min Mann og meg.

Min Mann har et hat-elsk forhold til brunt brennevin.
Han elsker det gjerne tidlig på kvelden.
Utover natten kommer tvilen.
Og på morgenkvisten er kjærligheten snudd til hat.
Dette var imidlertid tidlig på dagen, flasken var full og solen strålende.
Det var bare en hake:
Flasken var ikke for ham.

Målet for turen var nemlig gode venner.
Vår mannlige venn hadde nylig fylt år.
Den samme mannen som ønsket å donere meg et nyre.
Selv om nyret viste seg å ikke passe, er det uendelig stort.
Og jeg er uendelig takknemlig.
Slik jeg føler for alle som har støttet meg på en slik unik måte.

Derfor altså: På tur med Nansen. Nansen Cognac.
En stor mann til en annen.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar