søndag 11. desember 2011

Tredje søndag i advent










Min Sønn er i utgangspunktet et selektivt B-menneske.
Det vil si at han er B- menneske på hverdager.
Og et strålende opplagt A-menneske på helg
I adventstiden konverterer han derimot til A-menneske på fulltid.
Stikkordet er adventskalender...

I dag er det altså tredje søndag i advent.
I tillegg til adventskalender, betyr det tenning av adventslys.
Og deklamering av adventsvers.
Dette er Min Sønns ansvarsområde.
Han skrider til verket med stort alvor, stolthet og glede.
Og ekstra lange fyrstikker.
Det hele toppes med en gedigen frokost.
Virkelig, altså. Vi nærmer oss 1. juledag standard...

Frokosten er av et slikt omfang, at det nærmest er påkrevet
å bevege på legemet i etterkant. Etter en strekk på sofaen...
Min Sønn og jeg kledde oss for kulde og snø, og la i vei.
Men vi hadde ikke gått langt og lenger en langt, før naturen krevde sitt.
Min sønn hadde satt til livs x antall skiver til frokost.
Nå ville de ut. Med en gang!
Takk og lov for mobilen.
Når nøden er størst, er Min Mann nærmest.
Han kom i utrykningsfart, og kjørte oss den siste (lange) biten opp til Eiktunet.

Og med loffskivene ute av systemet, ble det til og med plass til en vaffel...
Stemningen inne på Eiktunet var julekoselig.
Langbord, røde duker, julestjerner og levende lys.
Fred og ro.

På Øverby så vi noen entusiastiske skiløpere.
Det var ikke mye snø de hadde under skisålene.
Men frekvensen og iveren var det ingen ting å si på.

Min Sønn og jeg gikk hele veien hjem.
Og vi koste oss!
Med småprat.
Og diverse spørsmål fra Batman universet.
Og noen fra Harry Potter.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar