søndag 4. desember 2011

Andre søndag i advent






















Hva passer bedre enn en frisk morgentur før frokost,
denne andre søndagen i advent?
Nattens kuldegrader hadde farvet gresset hvitt.
Veiene var bare, men med enklete glatte partier.
Men hallo! Det er 4. desember...

Altså. Jeg har lest boka Løp din egen maraton.
Men jeg har ingen planer om faktisk å løpe maraton.
Dialysepasienter bedriver ikke denslags.
Derimot kommer dialysepasienter relativt ofte kjørende til behandling.
I rullestol. For dialysebehandling er krevende, slitsomt, tappende.
Musklene forsvinner, og med dem kreftene.
Mange blir avmagret, underernært.
Det er dette jeg kjemper mot.
Jeg ønsker å holde meg så frisk som overhode mulig gitt min livssituasjon.
Jeg ønsker å beholde min integritet som menneske og oppnå god livskvalitet.
Jeg ønsker å være en god mor, en god ektefelle, en god venn.
Det er her treningen kommer inn.

Jeg har kommet frem til uke 1, dag 3 i Waitz sitt treningsprogram.
Treningsprogrammet for absolutte nybegynnere:
Gange 5 minutter
Jogg 1 minutt / Gå 1 minutt x 7
Gange 5 minutter
Tilsammen 22 minutter.
Jeg har funnet en runde som er ganske flat og fin.
Og hvor det er mulig å utvide distansen ettersom programmet blir mer krevende.
Det vil si i uke 3...
Jeg gledegruer meg.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar