onsdag 30. november 2011

Eiktunet den siste dagen i november
















Etter en hufsete natt med regn og kuling i kastene,
var det deilig å våkne til sol, sol og mere sol.
Gårsdagens form var ingen høydare.
Da lå jeg for det meste i sengen og drømte om morgendagens tur.
Og i dag opprant altså "morgendagen" med sol og brukbar form.

Med tørre veier og mange varmegrader, var det bare å labbe avgårde.
Nok en gang var Eiktunet målet for turen.
Og i dag hadde jeg - for første gang - ikke lyst til å sluntre unna underveis.
Jeg gikk på motbakkene med dødsforakt.
Eller - noen pauser ble det nok før jeg nådde toppen.
Men bare for å nyte utsikten.
For den er faktisk helt fantastisk...
Både underveis og oppe på selve Eiktunet.

Jeg møtte ikke veldig mange.
En friskt joggende jente med god fart og et ekorn var stort sett det.
Men det var før jeg skulle sette inn del to av dagens turplan...

Del to av dagens turplan var som følger:
Grete Waitz sitt løpsopplegg for nybegynnere, uke 1 dag 2.
Gå 5 minutter.
1 minutt jogg og 1 minutt gange  x 7
Gå 5 minutter.

Jeg skulle starte opplegget når jeg kom til Kronprins Olavs vei.
Da ble det plutselig folksomt, du...
Av en eller grunn føler jeg meg litt sårbar der jeg flasher min labre form.
Så jeg gjorde noen kromspring, og endte opp med en ganske rolig rute.

Det er faktisk deilig å jogge litt.
Kjenne at man blir litt varm.
Kjenne at respirasjonsfrekvens og puls øker.
Kjenne at man lever.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar