søndag 12. februar 2012

Mammas dag












I dag ble jeg vartet opp med frokost og pakke på sengen.
Og en flott tegning hvor det sto:
Til værdens beste mamma.
Og som om ikke det var nok -
jeg skulle få velge dagens aktivitet.
Det var jo tross alt Mammas dag.

Det var sol. Det var snø. Det måtte bli skitur.
Vi fant ut i felleskap at vi ville være litt ville og gærne,
og velge en annen løype enn det kjente og trygge.
Vi bestemte at Min sønn og meg skulle gå fra Sillongen til Vind.
Min Mann skulle gå t/r Vind - Sillongen.
Og slik ble det.

Min sønn og jeg slet litt med dårlig merkete løyper:
Vi var litt engstelige for å havne på Reinsvoll eller Raufoss.
Særlig siden mobilen gikk tom for batteri underveis.
Men heldigvis var det plenty med blide folk å spørre underveis.
Så vi unngikk den store bomturen.
Heldigvis.

Min sønn imponerte med stålkontroll i tildels bratte utforkjøringer.
Og den litt mer pysete Mamma`n måtte bare la det stå til.
For i det hele tatt å henge med.

Men det ble mange mindre pauser i sola.
Vi hadde Kvikk Lunch og kjeks i lomma,
og kakao og boller i sekken.
Vi skulle rett og slett smile hele veien til Vind.

Siste del av løypa tilbragte vi sammen med Min Mann
Og det var 3 stykk slitne skiløpere som ankom Vind.
Slitne, fornøyde - og ikke så lite stolte.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar