lørdag 11. februar 2012

Så tårene spretter!













Med onsdagens fantastiske skiløype friskt i minne,
sto skitur høyt på dagens ønskeliste.
Og skitur ble det.

Min sønn, Min mann og meg startet i samlet tropp fra Vardal Kirke.
Skisporene var rett og slett perfekte.
Sola var på gli og det samme var skia.

Min Sønn og jeg prøvde skiene i puddersnø på jordet 
og i dumpeløypa ved Blivgodt. Moro! 
Deretter skilte vi midlertidig lag med Min mann.
Min sønn ville nemlig ake nedover. Bare nedover.
Og med slike trikkeskinnespor, ble mor gladelig med.

Så mens min mann fullførte Haugrunden,
suste Min sønn og jeg ned til Skistua.
Der ble det vaffelpause, før vi suste videre til Eiktunet.
Og her var det bakker som fikk tårene til å sprette!
Sjelden har det vært så moro å stå på ski!

Og Min sønn - den luringen - har funnet ut at mange nedoverbakker
er en perfekt måte å samle kilometer på...
Han kunne faktisk tenkt seg å skli hele veien hjem.
For dette var moro!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar