mandag 1. oktober 2012

Stikk!


















Dagens dialyse havarerte etter at den ene nålen
(og mengder med saltvann) havnet subcutant
og den andre nålen (eller innholdet i slangen) koagulerte.
Forsøket på singel nidel-teknikk strandet på manglende praksis i øvelsen.
Dermed ble jeg sendt hjem. En god del blod fattigere.

Men det innebar også at jeg ikke trengte holde sengen hele dagen.
Dermed ble det rom for en liten tur. I flatt terreng. På Øverby Stadion.
Sammen med Min Mann, Min Sønn og Kahlua.

Der oppdaget vi at Kahlua er en habil tyttebær- og blåbærplukker!
Og det var godt, du! Hun formelig rensket kjerrene for tyttebær!
Turen bak utedoen på Øverby, var imidlertid ikke like populær:
Kahlua - en million fluer tar faktisk feil: Bæsj er ikke godt!

Når man er svimmel og nylig har kræsjlandet i fliser og parkett.
Når man er dekorert med blålilla sjatteringer over store deler av kroppen.
Når man føler seg svimmel og en smule utrygg.
Da er det godt å ha en trygg arm å holde i.
Den trygge, gode armen til Min mann.
Min lærermann. Min lærermann med høstferie.
Den høstferien skal vi bruke godt...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar