søndag 1. januar 2012

Årets første skitur. Og Snømann.
















I løpet av nyttårsnatten hadde det falt nysnø.
Ikke mengder av nysnø, men nok til at det fristet med en skitur.
Min Mann, Min Sønn og jeg satset på den gode, gamle Haugrunden.

Det var ikke nypreparerte spor.
Men Gjøvik og omegn rommer såpass mange skientusiaster,
at løypene fremsto som fristende og fine likevel.
Etterhvert lettet skodda, også.

Hvitt, vakkert vinterlandskap.
To minusgrader.
Nysnø under skia.
En herlig start på det nye året!


















Da vi kom hjem, lagde Min Sønn en snømann.
Ganske maken til den på bildet over.
Med gulrotnese.
Men uten smil.
Den sto og stirret inn gjennom kjøkkenglasset...
Snømannen av Jo Nesbø har han definitivt ikke lest.
Men det har jeg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar