onsdag 11. januar 2012

Brodder og GPS













I dag skulle de nye piggskoene og - forhåpentligvis - kilometertelleren på GPS`n testes.
Det var strålende sol og bare noen ganske små kuldegrader.
Så da var det på tide å prøve seg på oppoverbakkene mot Eiktunet.

Skoene var fenomenale.
For hun som hadde skoene på, gikk det litt tyngre.
I allefall i starten.
Det positive med det, er at man får med seg detaljene.
Som ting mistet i veikanten.
En brodd for eksempel.

Etterhvert virket kroppen lettere.
Kanskje en sammenheng med at veien ble mindre bratt?
Og plutselig var jeg på Eiktunet.
Et Eiktunet badet i sol og snø, med nydelig utsikt.
Og to pensjonister som tydeligvis lette etter noe.
Jeg tenkte på brodden jeg hadde observert i veikanten.
Og spurte hva de lette etter.
Ganske riktig - en brodd.
Av og til er det greit å være i litt dårligere form...

Dermed kunne jeg gjøre dagens gode gjerning.
Nemlig stikke i forveien, hente opp den fortapte brodd og avlevere den til en glad eier.
Lårhalsbrudd unngått og alle hjerter gledet seg.

Og GPS`n virket!
Jeg la inn en ekstra sløyfe om Kronprins Olavs vei, og endte opp med 7,2 kilometer.
Føler på meg at det kan bli ekstra moro med tur fremover...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar