fredag 6. januar 2012

På tur med en rødt blinkende GPS














Jeg fikk en feiende flott pulsklokke til jul.
En orange pulsklokke - min ynglingsfarve.
Med dertil tilhørende GPS og kilometermåler.
I dag skulle den testes for første gang på tur.
Det vil si - den siste funksjonen skulle testes.
Jeg ville ut å måle kilometre.

Min mann og Den beste hadde fått pulsklokka opp å gå.
GPS`n var det imidlertid verre med.
GPS lyser velvillig grønt når den er i kontakt med klokke og topografi.
Hittil hadde den imidlertid bare vært vrang og vanskelig.
Og blinkende rød.

Jeg vet ikke hvorfor jeg trodde at det skulle gå annerledes i dag.
Magiske fingre har jeg defitivt ikke.
Og hodet mitt orker ikke instruksjonsbøker.
Men jeg la likvel optimistisk avgårde med GPS`n i en strikk rundt armen.
Den blinket rødt, rødt rødt.
Da jeg kom hjem viste pulsklokka at jeg hadde gått i 55 minutter.
Og det var det.
Det kunne en normal - og langt billigere - klokke fortalt meg.
Den viste ingen løypeprofil (BUP-runden).
Heller ikke antall tilbakelagte kilometre (Skal jeg tippe rundt 4?).

På ettermiddagen oppsøkte jeg, pulsklokke og GPS en sportsforretning.
Nå lyser GPS`n innbydende grønt.
Trøsten får være at damen i sportsbutikken brukte lang tid på å knekke koden.
Men hun klarte det!
Neste gang er det min tur.
På både den ene og den andre måten.

Men håpet er lysegrønt.
Lysegrønt følger forresten hakk i hæl når det gjelder favorittfarve.
Det må jo være et positivt tegn...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar